De ce trebuie sa fim mai cumpatati in noul an

Cand se apropie Revelionul, fiecare dintre noi isi pregateste o lista cu principalele lucruri pe care le vrea schimbate in anul care urmeaza. Dintre aceste nenumarate dorinte si aspiratii, foarte putine ajung sa fie indeplinite sau traite de-a lungul vietii. Mai mult decat atat, unele dintre ele apar ca elemente recurente in fiecare an, de regula in aceesi perioada.

Vrei sa te lasi fumat sau faci mai des sport incepand cu anul urmator? Vivat Familia recomanda cumpatarea pe absolut toate planurile ca deviza personala pentru fiecare dintre noi. Cu alte cuvinte, ar trebui sa fim mai cumpatati si cu multitudinea lucrurilor pe care dorim sa le schimbam imediat ce trecem pragul noului an.



In primul rand, daca ne imaginam ca inca din prima zi a anului vom reusi sa ne lasam de fumat, sa ne facem abonament la sala, sa manancam mai sanatos si sa ne facem un program de somn, s-ar putea sa ne punem aceste dorinte si la revelionul urmator. De ce? Pentru ca este foarte greu sa gasesti resursele necesare care sa-ti permita sa faci atat de multe schimbari intr-o perioada atat de scurta de timp.  Astfel, riscul de a da gres cu cel putin una dintre aceste dorinte creste, iar dezamagirea risca sa ne compromita si celelalte planuri.

Totusi, putem sa prioritizam aceste rezolutii de anul nou. De exemplu, sa incepem prin a renunta la fumat in prima luna a anului, sa mergem la sala din luna martie, sa ne facem un program de somn treptat, etc. In acest fel, vom reusi sa ne costruim in timp un stil de viata sanatos asa cum ni-l dorim care ne va tine departe de un tratament gastrita neplacut.




Asadar, cand vine vorba despre a face schimbari importante in viata ta, nu uita cu doar prin cumpatare totala vei reusi sa-ti duci la bun sfarsit planurile si sa reusesti in a-ti crea propriul fel de a fi fericit si impacat cu propria constiinta. 

Cum te poate ajuta painea sa slabesti

Painea poate deveni o necesitate foarte usor. Gustul, textura si concentratia mare de carbohidrati o fac foarte dificil de uitat, si de cand ai inceput este greu sa te opresti. De fapt, la unii indivizi se incepe un proces chimic care le spune sa continue sa manance din ce in ce mai mult.

Nu este de mirare faptul ca multe diete ne spun sa stam departe de paine, in special de painea facuta din faina rafinata.

Esti obsedat dupa paine? Uite niste semne ale faptului ca da:
- dorinta de a manca produse similare cu painea (pastele, prajiturile)
- dorinta de a manca produse din paine in loc de alte produse
- dizabilitatea de a te opri din mancat produse din paine cand nu mai poti sa mananci
- o senzatie de bine si calmitate dupa ce ai mancate produse din paine
- o dorinta de a manca produse din paine imediat dupa ce ai terminat o masa


Daca ai raspuns cu da acestor intrebari, s-ar putea sa ai o obsesie pentru paine. Vestile bune sunt ca nu esti singurul. A fost estimat ca aproape 75% din oamenii supraponderali au o obsesie pentru paine si alti carbohidrati.

Acum ca ti-ai dat seama daca esti sau nu esti dependent de paine, sa trecem la intrebarea urmatoare: De ce creeaza painea dependenta? In fond, nu este facuta din faina? Nu contine painea fibre sanatoase si carbohidrati? Cum poate un produs natural sa creeze dependenta atator oameni?

Oameni diferiti reactioneaza diferit la paine. Cativa indivizi pot sa manance linistiti o cina si un toast si apoi sa isi continue ziua fara repercursiuni.  Altii se gasesc dependenti de paine, mancand alte mancaruri bogate in faina pentru a isi potoli foamea si apoi mananca mai multa paine la urmatoarea masa.


Pentru grupul cel din urma, painea este la fel de necesara ca un drog. Cand acesti oameni mananca paine, corpul lor elimina prea multa insulina, cunoscut ca si hormonul foamei. Insulina stimuleaza apetitul, si te pot face sa mananci prea mult. In timp, persoana poate dezvolta o rezistenta la insulina. Rezistenta la insulina apare cand corpul unei persoana inceteaza sa mai foloseasca insulina corect. Acest defect cauzeaza glucoza, care de obicei iti alimenteaza organele interne sa ramana conectate la sange. De aici, poate rezultat diabetul de tip doi.

De asemenea, nivelurile mari de glucoza din sange declanseaza foamea, care face persoana respectiva sa vrea produse bogate in carbohidrati. Mancand aceste produse poate cauza mai multa insulina declansata si ignorada de catre corp, si nivelurile de glucoza din sange sa creasca. Este un ciclu deloc sanatos.

Adauga aici efectul psihologic de a manca paine, un produs foarte popular si este usor sa vezi de ce painea declanseaza atata dependenta. Produsele de comfort sunt asociate cu sentimente de bine-stare. De asta atatia oameni mananca produse bogate in carbohidrati, ca si painea, cand se simt singuri, stresati, suparati sau plictisiti.


Nu mai este nevoie sa spunem ca painea este doar ceva temporar si nu se supune tuturor nevoilor corpului uman. Persoanele care iau medicamentele fara prescriptia medicului in acest fel sunt predispusi la a manca prea mult fara a gasi satisfactia adevarata din mancare. Este important sa notati ca painea din graunte intregi nu pare sa aiba aceleasi proprietati care creeaza dependenta ca si painea alba ultra-rafinata. Corpul uman digera painea alba foarte rapid. Nu face diferenta intre o felie de paine alba si o felie de prajitura.

Amandoua sunt percepute ca si zahar, cauzand nivelurile de glucoza din sange sa creasca. Dupa aceasta digestie rapida, glucoza din sange se dizolva, rezultand in foame si dorinta de carbohidrati. Sa te opresti din a manca paine este o provocare, dar sanatatea ta are de castigat. Incepe usor prin a iti da tie insuti doua saptamani libere in care sa nu mananci paine. Vei vedea ca si dorintele dupa carbohidrati vor disparea de asemenea dupa o saptamana sau doua.

Cand mananci paine, mananca si o cantitate mica de paine neagra in loc de cea alba. De asemenea fii sigur ca iti asigur produsele preferate ca sa te mentii in forma. Apoi, imediat revino la a evita dorintele care poate te vor indeparta de la drumul dorit.

Top 3: Retete culinare bizare

Desi foarte multi oameni au cateva feluri de mancare pe care le tot consuma deoarece nu sunt dispusi sa incerce ceva nou, exista totusi un numar impresionant de persoane care nu se dau in spate de la niciun fel de meniu. Iata topul celor mai ciudate feluri de mancare la care nu multi s-ar gandi vreodata ca ar putea fi consumate:

3. Supa de caine


Cei mai multi dintre noi ar putea jura ca aceasta reteta bizara provine din bucataria coreana, chineza sau japoneza. Totusi, contrar asteptarilor generale, supa de caine este de fapt o reteta din California, dar care are trecere mai degraba in Australia, Malaezia si chiar in unele tari Europene. Practic, carnea acestora este transata in feliute mici si este consumata alaturi de o supa de legume precum ceapa verde, usturoi si ghimbir, dar si condimente.

2. Creier de porc


Aceasta delicatesa este consumata chiar si pe meleagurile romanesti in ciuda faptului ca nu este privita cu ochi buni pe continentul american si nici in lumea islamica unde porcul este strict interzis. Totusi, in Cambodgia de exemplu, creierul de porc este privit drept un sortiment special de mancare si este consumat exclusiv crud, doar piperul si sarea de lamaie fiind admise drept condimente.

1. Cocktail din sange de cobra


Acest fel de mancare este interzis in majoritatea tarilor din Asia datorita numarului tot mai mic de cobre care au reusit sa scape de poftele culinare ale bastinasilor. Totusi, sangele de cobra poate fi gasit inca pe piata neagra din China si Vietnam unde se serveste chiar si alaturi de sarpe uneori, daca doar ca acesta din urma este prajit.

Speram ca nici nu v-am stricat pofta si nici nu v-am trezit altele noi prin acest articol. Am considerat oricum important sa abordam acest subiect pentru a sublinia importanta pe care o au mancarurile in cultura unui popor.

Pro sau Contra tigarilor electronice?

Sanatatea este cel de mai pret cadou pe care il avem. Totusi, viciile pe care le acumulam de-a lungul vietii tind sa ne puna in pericol sanatatea si sa ne faca mult mai putin selectivi atunci cand vine vorba despre standardele noastre de viata. 

Conform statisticilor, exista miliarde de fumatori in aceasta lume dintre care majoritatea vor sa renunte (fara succes) la acest obicei. Deoarece vorbim despre un proces care necesita multa vointa si ambitie, este normal ca rata celor care renunta la fumat sa fie mult mai mica in comparatie cu cei care se apuca. 



In ultimul timp insa, au aparut tot mai multe tehnici si modalitati de a te lasa de fumat fara sa fie nevoie sa te confrunti cu efectele dure pe care le poate avea sevrajul. Dintre acestea, se remarca utilizarea tigarii electronice de catre un numar tot mai mare de persoane, atat la nivel mondial, cat si la nivel national. 

Eu, spre exemplu, sunt in totalitate de acord cu aceasta metoda deoarece este una care iti ofera confortul psihologic de care ai nevoie pentru a renunta la tigari si pentru a evita sa-ti pui in pericol sanatatea si chiar viata. Mai mult decat atat, este important de mentionat faptul ca tigara electronica nu este deloc nociva pentru organism deoarece aceasta functioneaza pe baza de aburi, deci nu scoate fum.



Acestea pot fi achizitionate cu usurinta din numeroasele magazine de tigari electronice pe care le putem gasi la tot pasul, atat pe internet, cat si in orasul nostru. Desi pretul acestora varieaza, este important de mentionat faptul ca, pe termen lung, tigarile electronice te pot ajuta sa economisesti sume importante de bani pe care altfel le-ai fi dat pe mult prea costisitoarele tigari normale.

Asadar, daca vrei sa renunti la fumat, te sfatuiesc sa iei in calcul aceasta metoda fiindca te poate ajuta foarte mult. Tu ce alte metode mai cunosti?

Cum sa opresti mancatul emotional

Stiai ca vizualizarea este un instrument puternic pentru a obtine ce vrei in viata?
Mancarea este energie pentru corpul uman si noi mancam pt a putea supravietui in timpul zilei. De asemenea ne adunam in jurul mesei pentru a celebra evenimente speciale si a petrece timp cu cei pe care ii iubim. In timpuri grele este normal sa oferim mancare celor care au nevoie. Este de inteles ca mancarea si emotiile sunt astfel conectate. Din pacate, unii oameni se simt obligati sa manance dincolo de punctul in care se satura. Acest lucru este facut pentru a calma emotiile volatile, sau pentru a umple un gol emotional.


Institutul national de sanatate estimeaza ca 3% din americani (peste 9 milioane) sufera de prea multa pofta de mancare, altfel cunoscuta ca si Neregula Binge. Aceasta boala poate sa duca la obezitate, tipul 2 de diabet, si sentimente de vina si rusine. Mancatorii emotionali tind sa fie ghidati de emotiile lor mai degraba decat de foamea lor. Cativa mananca cand sunt suparati, singuri sau plictisiti. Altii mananca in momente de stres. Altii pur si simplu continua cu comportamente invatate in copilarie, cand mancarea era asociata cu comfort si recompensa. Mancatul emotional are foarte mica legatura cu foametea si totul cu nevoile nesatisfacute.
Daca tu crezi ca tu sau cineva pe care il iubesti se lupta cu mancatul emotional, urmeaza acesti pasi catre procesul de recuperare.

Recunoaste semnele mancatului emotional
Mancatorii emotionali tind sa manance pana cand sunt incomfortabil de plini, si de obicei mananca singur deoarece sunt constienti de cantitatea pe care o consuma. Dupa ce au mancat, se pot simti dezgustati, vinovati sau sa intre in depresie in legatura cu lipsa lor de autocontrol.



Invata sa iti identifici declansatorii
Fiecare episod de mancat emotional are un declansator. Gandeste-te inapoi cand erai indragostit de mancatul excesiv. Era reactia la o zi stresanta? Te consolai pe tine insuti cu mancare pentru a scapa de singuratate sau plictiseala? Erai usurat ca o perioada stresanta din viata ta a avut in final un sfarsit? Toate aceste situatii pot duce la mancatul emotional excesiv.

Descopera-ti adevaratele nevoie
Nu este intotdeauna un proces usor, dar daca vrei sa scapi de mancatul emotional, trebuie sa inveti sa recunosti si sa ceri ceea ce ai nevoie. Ai nevoie de mancare sau ai nevoie de afectiune? Ai nevoie de mancare sau ai nevoie sa fii apreciat? Cand toate nevoile tale vor fi satisfacute obligatia de a manca va disparea.



Tine un jurnal al mancatului
Un jurnal al mancatului este o metoda excelenta de a tine cont de cata mancare mananci. De asemenea il poti folosi pentru a descoperi emotiile tale si declansatorii mancatului emotional. Asta te poate ajuta sa identifici procesele gandirii rezultand in chef. Dupa ce ai reusit sa identifici aceste ganduri, poti face pasii pentru a le indrepta si sa te indrepti catre urmatorul chef inainte sa apara.



Inlocuieste mancarea cu alte recompense
Invata sa te recompensezi pe tine insuti cu alte lucruri in afara de mancare. Daca vrei sa te simti bine dupa o perioada stresanta, sarbatoreste cu un masaj sau o baie intr-un jacuzzi. Daca vrei sa sarbatoresti dupa ce ai pierdut 10.000 de lire incearca sa iti cumperi o noua costumatie care sa aiba legatura cu un hobby de al tau. Prea multi dintre noi se intorc automat spre mancare ca si recompensa uitand ca sunt si alte metode foarte sanatoase de a scapa de stres. Vorbeste cu cineva care te intelege. Milioane de oameni se lupta cu mancatul emotional, si nu trebuie sa treci prin recuperare singur. Cateodata te poate ajuta sa auzi de la altii care au invins boala si altii care fac fata la aceleasi provocari ca si tine.

Cum sa alegeti o dieta la care nu o sa renuntati

Cunoasteti pe cineva care era extraordinar de incantat in legatura cu ultima dieta, insa a revenit dupa cateva saptamani la vechiurile obiceiuri datorita frustrarilor si a foamei? Poate ca vi s-a intamplat chiar dumneavoastra sa fiti in situatia respectiva. Cu siguranta multi dintre noi au trecut prin asta. In acest caz, avem vesti bune pentru dumneavoastra: Este posibil sa gasiti un plan de dieta la care sa nu renuntati, doar ca trebuie sa faceti cateva cercetari si planuri in avans.

Pentru a incepe, respectati pasii urmatori pentru a primi o satisfactie care dureaza din partea dietei dumneavoastra:



Sfatul 1: Dietele nu trebuie sa va infometeze.
Foamea este motivul numarul unu pentru nereusita dietelor. Este aproape imposibil sa respectati un plan care va infometeaza in mod continuu. Veti observa ca gandurile dumnevoastra vor zbura des catre mancarurile care contin foarte multe calorii, si nu veti mai avea nici energie si nici rabdare. Atata timp cat aportati necesarul caloric zilnic, nivelul foamei dumneavoastra ar trebui sa fie unul suportabil. Evitati orice dieta care reduce caloriile in mod dramatic. Expertii recomanda aportul unei cantitati aflate intre 1,200 si 2,000 de calorii pe zi pentru a pierde kilogramele in plus. Daca mancati o cantitate moderata si totusi nu va simtiti satisfacut, ar fi indicat sa adaugati mai multe proteine, fibre, si grasimi nesaturate in dieta dumneavoastra. Acesti nutrienti va dau senzatia de satietate pentru mai mult timp. De asemenea, puteti inlocui cafeaua clasica de dimineata cu un anumit tip de cafea care va va asigura in mod sigur sa slabiti. Numele acestui tip de cafea este: cafea verde bio.



Sfatul 2: Dietele trebuie sa includa mancarurile care va plac.
Desi este necesar sa faceti cateva schimbari in legatura cu planul dumneavoastra alimentar obisnuit, nu ati vrea sa va indepartati in mod radical de la norma. Aveti nevoie de o dieta care include grupurile de alimente care va plac cel mai mult. De exemplu, daca preferati fructele si cerealele integrale, ar fi indicat sa evitati dietele cu continut scazut de carbohidrati. Daca sunteti un carnivor, nu veti fi satisfacut cu o dieta vegetariana. Din fericire, exista si diete relativ sanatoase care sa se potriveasca oricaror preferinte.

Sfatul 3: Dietele trebuie sa includa o gama larga de alimente.
Se intampla un lucru ciudat atunci cand mancam aceleasi alimente tot timpul: Poftele noastre scad, si avem tendinta de a manca mai putina mancare la masa. Daca acesta ar fi un efect pe termen lung, ar fi foarte usor sa respectam dietele monotone. Insa acest efect dispare in timp si apare in schimb o senzatie de nesatietate. Din punctul de vedere al sanatatii, variatia este cheia. Corpurile noastre sunt omnivore, iar acestea functioneaza cel mai bine atunci cand primesc energie din mai multe surse diferite. Faptul ca mancati o gama variata de alimente diferite va ajuta, de asemenea, sa nu va plictisiti de aceasta dieta si scade posibilitatea de a o abandona.



Sfatul 4: Dietele trebuie sa fie usor de urmat.
Este deja suficient de greu sa tineti evidenta caloriilor sau a carbohidratilor pe care ii aportati zilnic, insa unele dintre diete va vor solicita sa numarati puncte, sa cantariti mancarea la fiecare masa sau sa incercati combinatii de mancaruri bizare pentru a maximiza scaderea in greutate. Dar toate teoriile despre slabire pot fi reduse la un singur adevar foarte simplu: Pentru a slabi, trebuie sa ardeti mai multe calorii decat aportati. Nu este nicio nevoie sa faceti preparatii elaborate sau sa masurati fiecare aliment pe care il ingurgitati. Puteti invata sa estimati marimile portiilor la ochi. De exemplu, o portie de cartof copt are aproximativ aceeasi marime ca si mouse-ul unui calculator. O portie de branza are marimea a 3 zaruri lipite unul de celalalt. Pe internet puteti gasi mai multe exemple de astfel de asocieri. Este recomandat sa va familiarizati cu continutul caloric al alimentelor pe care le mancati cel mai frecvent. Cu o estimare precisa a continutului caloric si a portiilor exacte a acestor mancaruri, nu veti intampina dificultati in respectarea limitei de calorii alocate zilnic.

Sfatul 5: Dietele nu trebuie sa va falimenteze.
Dietele care consta in mancare semipreparata, shake-uri, batoane si suplimente pot fi extraordinar de scumpe. Mai multe persoane care tin dieta abandoneaza aceste planuri pentru ca li se pare ca rezultatele nu sunt pe masura cheltuielilor. Alegeti un plan dietetic care contine alimente obisnuite pe care le puteti cumpara de la magazinul dumneavoastra preferat. Veti evita astfel bugetul depasit (si adesea si zaharul, sodiul si chimicalele in plus) pe care il presupun alimentele semipreparate.



Sfatul 6: Dietele trebuie sa promoveze sanatatea pe termen lung.
Pentru un succes care sa dureze pe viata, aveti nevoie de o dieta pe care sa o puteti respecta toata viata. Planul ar trebui sa fie unul sanatos care asigura nutrienti din abundenta si nu va pune restrictii nerealiste asupra mancarurilor dumneavoastra preferate. Trebuie sa tineti minte: Varietatea este condimentul vietii, si asta include si schimbarile spre un stil de viata mai sanatos. Monitorizati alimentele pe care le mancati, insa mai permiteti-va si cate o mica tratatie din cand in cand. Schimbati felurile de mancare in mod frecvent pentru a evita plictiseala, si adaugati exercitiu pentru a va face corpul sa fie cat se poate de sanatos. Incepeti cu schimbari mici, dar durabile.
In curand, nici macar n-o sa mai simtiti ca sunteti la cura. Noile dumneavoastra obiceiuri vor deveni normale, si veti manca pur si simplu intr-o maniera care va va mentine sanatos si in forma toata viata

Noua alternativa la botox: crema cu venin de albine si miere de manuka

Am citit de curand pe site-ul Business Woman un articol despre o crema minune cu proprietati interesante asupra procesului de imbatranire a pielii. Este vorba despre crema cu venin de albine si miere de manuka, un produs despre care nu multa lume stie, dar cu siguranta ar trebui sa afle mai multe.

Pentru ca femeile sunt niste fiinte sensibile care au nevoie sa se simta mereu frumoase si atragatoare, este normal ca ele sa fie interesate de toate descoperirile aparute in domeniul cosmeticii. Tocmai de aceea, in acest articol o sa vorbim putin despre o crema care cu siguranta va va interesa, mai ales daca v-ati gandit cel putin o data sa apelati la botox pentru a preveni sau combate ridurile.



In primul rand, trebuie sa stiti ca veninul de albine este recunoscut deja ca fiind extrem de eficient in lupta cu ridurile, dar si cu alte afectiuni. De altfel, apioterapia furnizeaza o gama extrem de vasta si de eficienta de solutii pentru diferite afectiuni sau probleme de sanatate si de estetica.

Mierea de Manuka insa, este ceva relativ nou pentru foarte multe persoane, deoarece abia in ultimul timp a reusit sa atraga atentia asupra proprietatilor miraculoase pe care le are, in ciuda existentei studiilor care au dovedit acest lucru exista de multi ani. Acest con de umbra in care a stat pana acum mierea de manuka se datoreaza poate locului indepartat de unde provine: Noua Zeelanda. Aici este de fapt singurul loc din lume unde creste arborele de manuka din a caror flori este produsa aceasta miere.

Cum se utilizeaza crema?

Pe site-ul Plantum.ro, un furnizor sigur si serios al acestui tip de produs in Romania, am gasit si o explicatie in legatura cu modul in care poate fi aplicata crema cu venin de albine:
Mod de utilizare:
Masca de fata: Aplicati un strat generos de crema pe fata si gat. Lasati sa actioneze 20 minute , clatiti dupa aceea cu apa calduta.
Crema de noapte: Recomandata in special pentru tenul uscat, aplicati pe fata si gat, lasand crema sa actioneze peste noapte.
Pentru mai multe informatii sau pentru a comanda acest produs, site-ul lor va sta la dispozitie non-stop. Acestea fiind zie, cum ti se pare aceasta crema?